Az elmúlt évek alatt az online mobileszközök terjedése egy új kommunikációs csatornát nyitott az internethasználók körében. A mobil piac bővülésével kiszélesedett az eszköz- és szoftverválaszték és a mobil szélessáv elterjedésével rohamos fejlődésnek indult az applikációk és mobilmegoldások területe is. Az Android, iOS és Windows Phone platformokon futó applikációk mára több százmillió embert érnek el világszerte, és ez a szám dinamikusan növekszik. Az Adverticum Magyarországon az elsők között ismerte fel az új platformok által kínált lehetőségeket és fejlesztette ki az AdMobile szolgáltatását, mely hatékony megoldást biztosít az applikációkban a hirdetési kampányok menedzselésére, szegmentálása és statisztikák készítésére.
A Peer webes szolgáltatások koncepciójának kialakítására és tervezésére, valamint közösségi média megjelenésre és stratégiai tanácsadásra specializálódott budapesti tanácsadó és fejlesztő cég, mely számos nagy multinacionális cégnek fejleszt alkalmazásokat (példák a cégekre és az alkalmazásokra) ahol egyre nagyobb igény merül fel hirdetési felületek kialakítására, és ezáltal a hirdetéskiszolgálására. Fontos szempont volt az adszerver kiválasztásakor, hogy megbízható és egyszerűen beilleszthető legyen az alkalmazásba, és nyújtsa mindazt a lehetőséget, amit a hagyományos webes felületen egy adszerver biztosít, vagyis rendelkezzen a megfelelő targetálás és kampány beállítási opciókkal.
Az Adverticum AdMobile olyan alkalmazáson belüli hirdetéskiszolgáláshoz jött létre, amelyben nem használható a megszokott javascript-es behívó kódok egyike sem, azonban az alkalmazás fejlesztője képes alkalmazkodni a követelményekhez, és el tudja küldeni a szükséges adatokat, valamint a fogadott adatokból képes felépíteni a hirdetést.
A Peer két alkalmazás fejlesztésére kapott megbízást, melynek célcsoportja mindkét esetben a fiatal korosztály volt, azonban az ügyféligények a hirdetéskiszolgálás szempontjából különböztek.
Az egyik alkalmazásban határozott elképzelése volt az ügyfélnek a hirdetési felület kialakításáról. Ebben az esetben fix hirdetési zóna kialakítása volt a cél. A fix zóna kialakítása egy 350x50 pixeles hirdetési felület volt, ami folyamatosan látszik az alkalmazásban, azonban a fizetős verzióban lehetőség nyílt a kikapcsolására. Ebben az esetben a fejlesztő cég kapott egy specifikációt, és azt kellett fejleszteni. Ezt a bannert később is fel lehetett használni, ha megegyeztek az igények.
A másik esetben a banner megjelenési formáját a Peer Applications javasolta a megbízó cégnek. A hirdetést a képernyő aljára felúszó, 3-4 mp-ig megjelenő, majd ismét eltűnő formátumban valósították meg. Ez a megoldás felhasználóbarát, és nem zavaró az ügyfél számára.
Mindkét alkalmazásnál a beépített zónakód segítségével kommunikált az applikáció az AdServerrel. Amikor a felhasználó ahhoz a felülethez ér a mobilalkalmazáson belül, ahol a hirdetést megjelenne, akkor az alkalmazás az Adverticum dokumentációjában leírtak alapján, HTTP protokollon keresztül lekéri az aktuálisan megjeleníthető hirdetést a kiszolgálószervertől, majd megjeleníti azt, miközben az Adverticum AdServere a bannerhez és az alkalmazáson belüli zónához tartozó statisztikához számol egy hirdetésmegjelenést.
Fontos szempont volt a megrendelők részéről, hogy a hirdetésre kattintva a felhasználó ne hagyja el az alkalmazást, így az applikációkon belül alakították ki a hirdetés landing page-ét.
Az információcsere a Peer és a megbízók között mindkét esetében egy online projektmenedzsment rendszer segítségével történt, így gyorsan és hatékonyan tudtak kommunikálni egymással. Az összes egyeztetés ezen a platformon folyt, így az információ egy helyen maradt, nem voltak félreértések, pontosan tisztázottak voltak a fejlesztői és az ügyféligények.
A Peer azért választotta az Adverticum AdMobile megoldását, mert megbízható és rugalmas megoldást kínált a hirdetéskiszolgálásra. A fejlesztő cég az alkalmazás fejlesztése során a rendelkezésre álló dokumentációkból minden információt megtalált a kódok beépítéséhez és a két rendszer összekapcsolásához. Így könnyedén és zökkenőmentesen építették be az alkalmazásba a hirdetéskiszolgáló rendszert mindkét esetben.
Mivel az Adverticum AdServere a legtöbb mobil eszközzel és azok szoftvereivel is kompatibilis, könnyű volt a hirdetéskiszolgálási funkciót beilleszteni az alkalmazásba.
A médiaoldali megrendelők egy rendszerben, integrált platformon kezelhetik az AdMobile hirdetéseket, a hagyományos internet- és mobilkampányokkal együtt, illetve ha a hirdetőik is szeretnék követni a kampányok aktuális állását, a megrendelők nekik is egy platformon belül adhatnak statisztika hozzáféréseket az online és mobil hirdetési kampányaikhoz. A valós idejű statisztikák segítségével így mind a média, mind a hirdetői oldal számára egyszerűvé válik a kampányok folyamatos ellenőrzése, nyomon követése.
A kampányfelvitelnél az online kampányokhoz hasonlóan megadhatóak megrendelt mennyiségek, illetve eloszlások, melyeket a rendszer real-time figyelembe vesz a kiszolgálásnál.
Ezen kívül a mobil oldalakon kifejezetten mobil specifikus, platformra és készülékfelbontásra történő targetálásokat is használhatnak a kampánymenedzserek a már megszokott, weben elérhető célzások mellett. A mobil applikációkban a technikai lehetőségek természetesen eltérőek a mobil böngészőkben elérhető lehetőségektől. Például az applikáció könnyedén lekérheti többek közt a készülék, vagyis a felhasználó pontos lokáció adatait, melyek segítségével az adszerver helyfüggő hirdetéseket is kiszolgálhat.
Az Adverticum mobil hírlevelére itt iratkozhat fel. Havi rendszerességgel tájékoztatjuk a mobilweb és az InApp hirdetéskiszolgálás előnyeiről és változásairól.