Sopov István az IAB Hungary új elnöke

2017.06.29.
 
Adverticum Zrt.

Az Adaptive Média alapító tulajdonosát választotta meg az IAB taggyűlése elnöknek, akinek elsődleges célja a már elkezdett fejlesztések, új szolgáltatások, tagokat bevonzó megoldások továbbvitele, biztosítása.

Június 27-én tartotta taggyűlését az IAB Hungary, a hazai digitális kommunikációs piacot képviselő szakmai szervezet. Sopov István, aki több tagcég felkérésére válaszolva fogadta el az elnök-jelöltséget, Barnóth Zoltánt váltja a szervezet élén.

- Nagy megtiszteltetés számomra a választás, az elnökség és a tagság segítségével azon szeretnék dolgozni, hogy az online, mint a legnagyobb hirdetési szektor még erősebb szakmai támogatást kapjon az IAB nemzetközi hátterét is kihasználva. Szerencsém van, hiszen ehhez alapvetően az előző elnökség által kidolgozott és megkezdett átfogó programra tudunk támaszkodni, amin belül a következő másfél év fókuszpontjait a most felálló új elnökséggel fogjuk kijelölni. - jelentette ki Sopov a megválasztását követően.

Az elnök mellett elnökségi tagokat is választott a taggyűlés, így az IAB elnöksége a továbbiakban az alábbi szakemberekből áll:


elnök: Sopov István (Adaptive)
elnökségi tagok:
Dunai András (Centrál Média) –média, újonnan választott
Kardos Gábor (444.hu) - média
Lunczner Ádám (Mindshare) – ügynökségi, újonnan választott
Nagy Tamás (PHD) - ügynökségi
Novák Péter (Dentsu) – ügynökségi, újonnan választott
Sólyom Balázs (UPC) – hirdető, újonnan választott
Szutor Ferenc (Adverticum) - szolgáltató
Tókos Lóránt (NWM Group) – média, újonnan választott
Ziegler Gábor (CEMP SH) - média

A megválasztott tisztségviselők megbízatása 2018 végéig szól.

Sopov István a Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetemen szerzett műszaki menedzseri diplomát Információmenedzsment szakirányon. Egyetemi tanulmányai mellett 2004-ig a PORT.hu főszerkesztője volt, ezt követően marketing igazgatói majd kereskedelmi igazgatói pozícióban elsősorban a PORT.hu hirdetési felületeinek értékesítésért felelt 2006 végéig. 2007 elején alapította meg az Adaptive Media Sales House-t, amit ügyvezető igazgatóként vezet. A cég a legnagyobb független digitális hirdetésértékesítéssel foglalkozó sales house a magyar piacon. Húsz fős csapattal szolgálják ki a hirdetői igényeket, a hazai prémium oldalak mellett nemzetközi kiadványok értékesítésével is foglalkoznak. Több, mint öt éve foglalkozik programmatic értékesítéssel is.