Tör előre a mobil, csökkennek a desktop hirdetések

2016.09.14.
 
Adverticum Zrt.

A Zenith Optimedia legfrissebb felmérése szerint a desktop reklámköltések visszaesnek majd az elkövetkezendő időszakban, a hírlap- és a magazinköltések mellett.

Úgy vélik, már 2015-ben is 0,1 százalékkal, 98,9 milliárd dollárra csökkent a desktop, vagyis az asztali reklámköltés, és a trend felerősödhet, ahogy a hirdetők egyre inkább a mobilra fókuszálnak. 2016-ra 0,8 százalékos, a következő évekre pedig 2,9 és 7,4 százalékos visszaesést jeleznek előre. Ez összesen 10,7 milliárd dollárnyi kiesés négy év alatt, ami magasabb összeg, mint a folyóiratok (9,6 milliárd dollár) és a magazinok (4,4 milliárd dollár) becsült visszaesése a 2015-2018-as időszakban.

Ugyanebben a periódusban a mobilköltés 81,3 milliárd dollárral nőhet, ami hétszer annyi, mint a többi vizsgált médiatípus együttes növekménye (televízió: +7,3 Mrd, közterület: +3,0 Mrd, rádió: +0,9 Mrd, mozi: +0,7 Mrd).

A mobilreklám-költés összege jövőre haladhatja meg a desktop reklámokét, 2018-ra pedig elérheti a teljes internetes hirdetési kiadások 60 százalékát.

Forrás: mediapiac.com